Landora och Fideli 20/5

Jag hoppade Landora för första gången och ramla nästan av 2 gånger pga jag inte hängde med
Ribban för mig låg väll på 80 som högst. Landora var hur fin som heeelst älskar hästen!

I början när man red fram vart det lite små bråk så hon började galoppera på stället slänga med huvet för jag
krävde lite mer än va folk tydligen har gjort...
Det är INTE ok att hästen går bakom hand utan motor där bak, hon vart piss sur på mig
men i galoppen släppte de allt hon var villig att sammarbeta med mig och hoppningen
gick super bra!


Hoppade Fideli också

Framridningen tänkte jag mycket tillbaka henne
för hon blir så stressadm, hetsig och het.
Hon tog stödet i tygeln, kom fram till handen.

Sprången var hur fina som helst, slutade på en banan med 85 - 100cm
bara 2 stopp men de var de värt de!!



//

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Förstår vad du menar med Landora och egentligen är det inte så konstigt hur hon beter sig eftersom hon är hur snäll som helst så får hon ju gå alla lektioner o då blir det ju så att hon hela tiden kan slippa undan med att jobba. Har du bestämt dig för vilken häst du ska välja som hyrhäst? :D

Kram!

2011-05-22 @ 10:23:09

Kommentera gärna inlägget här:

- Ditt namn?:
Varit här förut?

- Msn/Mejl?


- Kanske en blogg?


- Din komentar!?

Trackback
RSS 2.0