Mental träning!!!!

Pepptalk för mig

Alla abehöver pepptalk inom ridning. För ridsport är ingen lätt sport.
Eftersom vi har hand om levande varelser så är det inte lätt, de kan också ha dåliga dagar!
Så det går inte att skylla på hästen att den var dum, för hästar har INGE moral alls, de får inge dåligt sammvete
så det är ingen ide att bli sur och arg på hästen. För felet ligger alltid hon RYTTAREN!
Hästar har känslor, och vill oftast inte göra de vi vill att dem ska göra.

Man kan inte säga att en lektion gick piss, för det första säger man inte d utan man säger det gick mindre bra.
En hel lektion kan inte gå mindre bra, kanske när "jag gick på den dära volten i vänster varvet känndes det bra"
"men de dära höger varvet går inte" för då gick det inte mindre bra hela lektionen.
Och sen ta med den besvikelsen in i stallet och låta det gå över andra människor som inte har gjort något.
När man har hoppat av hästen efter den lektionen som gick mindre bra kasta det dåliga bakom sig
och spara den bra känslans som varade 10-15 min


Så det är jätte viktigt att gruppen tillsammans peppar varandra, "WOW vi är den bästa gruppen"
peppa varandra "det spelar ingen roll vad som än händer under lektionen du rockar ändå på at rida!"

FÖRE-UNDER-EFTER
peppa varandra hela tiden.
Någon som är nere gå till han/henne och ge henne/honom en kram och säg något posetivt!
Alltid lika kuul att få en komentar som säger "gud va bra du rider" eller "shiit va din häst gick fiint"

Det går så mycket bättre om man är tillsammans!!


Man ska skita i vad dem på läktaren säger, vilka som tittar.

LÅT DEM PRATA DÅ!
De gör inte dem till bättre personer.

Allt du ska koncentrera dig på när du rider är du själv och ha kuul!!

Vad är mental träning och pepptalk för er?

Kommentarer
Postat av: Mickis

Man kan inte säga att en lektion gick piss, för det första säger man inte d utan man säger det gick mindre bra.

En hel lektion kan inte gå mindre bra, kanske när "jag gick på den dära volten i vänster varvet känndes det bra"

"men de dära höger varvet går inte" för då gick det inte mindre bra hela lektionen.



Jag tycker att man ska lite på sin egna känsla helt enkelt. Jag tycker man får tycka precis vad man vill om sin ridning, eftersom det ska kännas bra. Oavsett hur hästen ser ut, om den går i form osv, så är det alltid känslan som räknas, för mig;)

2011-05-28 @ 14:08:19
URL: http://enkopins
Postat av: Mickis

Jag tycker man får tycka och tänka precis vad man vill om sin egna ridning. Jag tycker känslan spelar mycket stor roll här. Oavsett om hästen ser bra ut, går i form osv, så är det alltid känslan som räknas. Det ska alltid kännas bra, tycker jag!;)

2011-05-28 @ 14:10:13
URL: http://enkopingsryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söt blogg och fin header:) läser imorgon åxå:)

2011-05-28 @ 21:00:55
URL: http://artisbest.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

- Ditt namn?:
Varit här förut?

- Msn/Mejl?


- Kanske en blogg?


- Din komentar!?

Trackback
RSS 2.0